Oferowane Państwu warsztaty mają na celu poznanie istoty oraz wprowadzające w zjawisko dostępności.
Dostępność jest to m.in. zapewnienie swobodnego dostępu do dóbr, usług oraz możliwości udziału w życiu społecznym i publicznym osób o szczególnych potrzebach. Dzięki działaniom podejmowanym w ramach szeroko rozumianej dostępności można tak zarządzać przestrzenią publiczną, architekturą, transportem i produktami, aby dostosować je do wymagań wszystkich obywateli.
Należy podkreślić, że przepisy prawne wdrożone w Polsce, wymagają od instytucji publicznych stworzenia różnorodnych rozwiązań w ramach dostępności. Regulują również kryteria zatrudniania pracowników do obsługi działań związanych z obszarem dostępności w instytucjach publicznych. W najbliższych latach również przedstawiciele biznesu będą zobowiązani do wdrożenia tych zasad w swoich przedsiębiorstwach.
W odpowiedzi na pojawiające się zapotrzebowanie przygotowaliśmy program niniejszego szkolenia. Podczas sesji dydaktycznych (w przeważającej ilości warsztatowych) uczestnicy uzyskają wiedzę, praktyczne wskazówki oraz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z wdrażaniem działań z zakresu dostępności. Dzięki temu zdobędą kwalifikacje potrzebne na stanowisku pracowników/koordynatorów ds. dostępności.
Szkolenie skierowane jest do pracowników i kadry zarządzającej instytucji publicznych oraz wszystkich osób zainteresowanych problematyką dostępności i jej wdrażaniem w swoich organizacjach.
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin |
---|---|---|
1. | Dostępność – geneza, istota, rodzaje, uwarunkowania prawne (Ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – przepisy i mechanizmy, proces certyfikacji) –skarga na brak dostępności – wykład interaktywny, warsztaty, praca z case study. | 4 |
2. | Dostępność architektoniczna – wykład interaktywny, case study Bezpieczeństwo i ewakuacja dla osób ze szczególnymi potrzebami, psy asystujące. | 4 |
3. | Projektowanie uniwersalne, mechanizm racjonalnych usprawnień, sprzęt wspomagający - warsztaty | 4 |
4. | Dostępność cyfrowa i informacyjno-komunikacyjna. Zasady tworzenia tekstów łatwych do czytania i zrozumienia ETR | 4 |
5. | Audyt dostępności – matryce monitoringowe – praktyczne prowadzenie audytu oraz tworzenie raportów – warsztaty. | 6 |
6. | Możliwości finansowania zewnętrznego dostępności - Fundusze europejskie i krajowe – Fundusz Dostępności – warsztaty. | 2 |
7. | Koordynacja działań na rzecz dostępności – kompetencje z zakresu zarządzania projektem i zespołem projektowym - praca na case study, warsztaty. | 4 |
8. | Przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz dostępności w urzędzie – praca na case study, warsztaty. | 2 |
RAZEM | 30 |
Trener wiodący:
Pracownik badawczo-dydaktyczny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Filia w Jeleniej Górze z ponad 25-letnim stażem. Pracownik Katedry Nauk o Przedsiębiorstwie na Wydziale Zarządzania. Trenerka biznesu i certyfikowany tutor akademicki. Facylitatorka Design Thinking oraz Szkoły Pathways, EduScrum Master.
Jest autorką wielu publikacji naukowych, kierowała i była wykonawcą wielu projektów badawczych. Jej zainteresowania naukowe i badawcze koncentrują się wokół szeroko rozumianej problematyki związanej z tworzeniem i funkcjonowaniem partnerstw międzysektorowych wspomagających wkluczanie osób z niepełnosprawnościami zarówno w aspekcie zawodowym jak i społecznym.
Prowadzi szkolenia i doradztwo z zakresu doskonalenia kompetencji miękkich oraz dostępności. Ponadto aplikuje i zarządza projektami związanymi z przeciwdziałaniem wykluczeniu społecznemu i zawodowemu m.in.: osób z niepełnosprawnościami, ochroną zabytków i tzw. "małą" przedsiębiorczością.
Trenerzy dodatkowi:
Wieloletni pracownik Katedry Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstwa. Jego główne zainteresowania naukowe i dydaktyczne koncentrują się na obszarze zarządzania projektami, procesami i logistyką. Autor lub współautor ponad 60 publikacji naukowych dotyczących m.in. polityki społecznej.
Realizator kilkunastu projektów badawczych w tym:
- diagnozy sytuacji osób z niepełnosprawnościami w województwie mazowieckim,
- oceny realizacji Wojewódzkiego Programu Wyrównywania Szans Osób Niepełnosprawnych i Przeciwdziałania Wykluczeniu Społecznemu oraz Pomocy Realizacji Zadań na Rzecz Zatrudnienia Osób Niepełnosprawnych w Województwie Mazowieckim na lata 2017-2021
- kształtowania partnerstw międzysektorowych w obszarze przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu osób niepełnosprawnych w ramach programu INTEREKON.
Certyfikowany tutor oraz facylitator. Współpracownik Centrum DT HUB UEW – jednostki promującej wykorzystanie metodyki Design Thinking w procesach innowacyjnych (członek zespołu facylitatorów podczas DTthonów – maratonów projektowania innowacyjnych rozwiązań; współorganizator – jako opiekun WSFK – 2 edycji wyjazdowych wydarzenia w Filii w Jeleniej Górze). Współpracownik Centrum Symulacji Procesów Biznesowych (CSPB) na UEW. Opiekun Wirtualnej Studenckiej Firmy Konsultingowej działającej od 2014 roku w Filii UEW w Jeleniej Górze. Opiekun Koła Naukowego Zintegrowanych Systemów Informatycznych SAPer, Miłośnik Teorii Ograniczeń (TOC) E. Goldratta
Absolwent Wydziału Gospodarki Regionalnej i Turystyki w Jeleniej Górze na kierunku: ekonomia, specjalność: Zarządzanie Jakością i Środowiskiem. W 2003 r. obronił pracę magisterską pt. „Integracja znormalizowanych systemów zarządzania jakością i środowiskiem”. Współpracuje z Fundacją Karkonoską, pełniąc funkcję członka Rady Programowej biuletynu „Zielony Region”. Jest członkiem Karkonoskiego Towarzystwa Naukowego i pracownikiem Katedry Zarządzania Jakością i Środowiskiem UE we Wrocławiu, Filia w Jeleniej Górze na Wydziale Zarządzania. Właściciel firmy ETB Tomasz Brzozowski, w ramach której prowadzi audyty procesów również tych związanych z dostępnością.
Trener, coach, biegły PFRON ds. skarg na brak zapewnienia dostępności. Ekspert i praktyk do spraw projektowania uniwersalnego, dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej, koordynator zespołów monitoringu dostępności. Członek Zarządu Fundacji Instytut Rewalidacji i Ekonomii Społecznej. Właściciel firmy zajmującej się szkoleniami w zakresie szeroko rozumianej dostępności.
Osoba z niepełnosprawnością, ze znacznym upośledzeniem wzroku i ruchu, prezes Karkonoskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych, Społeczny Rzecznik Osób Niepełnosprawnych i Pacjentów Ziemi Jeleniogórskiej.
Szkolenie pod Patronatem Karkonoskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych.
1000.00 PLN
Warunki płatności:
* w przypadku płatności indywidualnej – prosimy o wniesienie opłaty najpóźniej w dniu zakończenia rekrutacji
Płatności dokonuje się na indywidualny numer konta widoczny po zalogowaniu na profilu uczestnika.
Tytuł wpłaty: imię i nazwisko — nazwa szkolenia
Odbiorca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, ul. Komandorska 118/120, 53-345 Wrocław
* w przypadku płatności pracodawcy lub innej instytucji – prosimy o przesłanie (przed terminem szkolenia) wypełnionego wniosku o wystawienie faktury
e-mail: szkolenia@ue.wroc.pl
tel.: 71 36 80 380 lub 71 36 80 235
Szczegóły w zakładce Kontakt.
Zapraszamy do kontaktu również w sprawie szkoleń zamkniętych dla firm i instytucji.
W przypadku pytań dotyczących kwestii merytorycznych prosimy o kontakt z trenerem wiodącym <maja.jokiel@ue.wroc.pl >.
Na dole strony kliknij przycisk Zapisz się na szkolenie i wypełnij formularz rekrutacyjny. Załóż swoje indywidualne konto uczestnika i potwierdź wybór szkolenia. Liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Warunkiem uruchomienia grupy jest zebranie odpowiedniej liczby uczestników.
Informacja o uruchomieniu szkolenia zostanie przesłana na adres e-mail podany w systemie najpóźniej w dniu zakończenia rekrutacji.
Jeśli wybrane przez Ciebie szkolenie nie ma jeszcze ustalonej daty — oznacza to, że zaczynamy zbierać grupę osób zainteresowaną szkoleniem.
Nie martw się — na listę oczekujących możesz wpisać się już teraz!
Kiedy tylko trener wiodący wyznaczy termin szkolenia, odezwiemy się do Ciebie na adres e-mail podany podczas rejestracji. Wtedy zdecydujesz, czy chcesz wziąć udział w szkoleniu.
Jeśli tak — realizujesz wpłatę, potwierdzając swój udział. Jeśli jednak termin nie będzie Ci odpowiadał — prześlij nam informację mailem. Możesz zaczekać na kolejną edycję szkolenia lub w wyznaczonym terminie zrezygnować, nie ponosząc żadnych kosztów z tego tytułu. Decyzja należy do Ciebie!
Termin zakończenia rekrutacji: 2025-02-15
Warunki ukończenia: obecność na szkoleniu oraz uregulowanie opłat za udział
Dokument ukończenia: zaświadczenie ukończenia szkolenia wydane przez Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
W sprawie szkolenia w innym trybie (online/offline) lub szkoleń zamawianych skontaktuj się z biurem i zapytaj o ofertę w preferowanej formule.
Dostępne warianty szkolenia:
Forma zajęć: szkolenie
Liczba uczestników: 12 osób
Liczba godzin: 30 h
Język: PL
Typ szkolenia: otwarte/zamknięte
Tryb zajęć: online
Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.
Załóż konto